[1] Kammerer S, Mayer J, Stetter H, Paffrath M, Wever U, Jung A (2004) Development of a three-dimensional geometry optimization method for turbomachinery applications. Int J Rotat Machin 10(5): 373-385.
[2] Cho SY, Choi HJ, Kim C (2011) Design of cascade model using an optimization method. IEEE, Asia-Pacific University of Tech. & Innovation, Kuala Lumpur, Malaysia.
[3] Chen L, Chen J (2015) Aerodynamic optimization design of multi-stage turbine using the continuous Adjoint method. Int J Turbo Jet-Engin 32(2): 24.
[4] Montanelli H, Montagnac M, Gallard F (2015) Gradient span analysis method: application to the multipoint aerodynamic shape optimization of a turbine cascade. J Turbomach 137(9): 091006.
[5] جوادی س م، وحیدیفر س، مهپیکر م ر، تیمورتاش ع ر (1385) بهینهسازی منحنی پرههای توربین با هدف کاهش تلفات و افزایش سرعت خروجی با استفاده از الگوریتم ژنتیک. چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان 8-1.
[6] صادقی س، حمیدی ح ا (1392) بهینه سازی شکل ایرفویل کسکید توربوماشینها به وسیله الگوریتم ژنتیک. هفتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی مکانیک، تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر 6-1.
[7] ANSYS® Ansys Fluent, Release 15.0, Help System, Fluent theory guide, ANSYS, Inc.
[8] Tog R, Tousi A (2013) Experimental and numerical investigation of design optimization of a partial admitted supersonic turbine. Propul Power 2: 70-83.
[9] Dixon SL, Hall CA (2014) Fluid mechanics and thermodynamics of turbomachinery. 7th edn. Elsevier, Amsterdam.