[1] سازمان استاندارد ج.ا.ا (2018) خودروهای جادهای- طبقهبندی تصادف- واژهنامه.
[2] Cho YB, Bae CH, Suh MW, Sin HC (2008) Maximisation of crash energy absorption by crash trigger for vehicle front frame using the homogenisation method. Int J Veh Des 46(1): 23-50.
[3] Chen DY, Wang LM, Wang CZ, Yuan LK, Zhang TY, Zhang Z (2015) Finite element based improvement of a light truck design to optimize crashworthiness. Int J Automot Technol 16(1): 39-49.
[4] De Castro I, Jokuszies M, Altamore P, Lee W (2001) Simulation of occupant response in the ECE R29 safety test. SAE Tech Pap.
[5] Mirzaamiri R, Esfahanian M, Ziaei-Rad S. Crash (2012) Test simulation and structure improvement of IKCO 2624 truck according to ECE-R29 regulation. Int J Automot Eng 2(3): 180-192.
[6] Atidar SK, Tandon V, Mahajan RS, Raju S (2005) Practical problems in implementing commercial vehicle cab occupant protection standard ECE R-29. In: SAE Technical Papers.
[7] Li S, Guo K, Zhao Y, Guo Y (2005) Frontal pendulum impact test and computer simulation of commercial vehicles. In: China Mechanical Engineering.
[8] شجاعیفر م (1394) طراحی پانل جانبی بدنه منفصل خودرو کلاس B و شبیهسازی اجزای محدود برخورد از جانب. نشریه علمی مکانیک سازهها و شارهها 64-51 :(3)5.
[9] ایزانلو م (2017) تحلیل سفتی پیچشی و خمشی بدنه خودروی سواری با استفاده از مدل اجزای محدود ساده سازی شده. نشریه علمی مکانیک سازهها و شارهها 26-17 :(2)7.
[10] عبدالمنافی ع (1399) مطالعه تحلیلی و عددی جذب انرژی در ضربهگیرهای استوانهای با ضخامت دیواره متغیر. نشریه علمی مکانیک سازهها و شارهها 102-91 :(3)10.
[11] Asadiniaa N, Khalkhalia A, Saranjam MJ (2018) Sensitivity analysis and optimization for occupant safety in automotive frontal crash test. Lat Am J Solids Struct 15(7).
[12] Zhu P, Pan F, Chen W, FACV (2013) Lightweight design of vehicle parameters under crashworthiness using conservative surrogates. Comput Ind 4: 280-289.
[13] سازمان استاندارد ج.ا.ا (2019) خودرو-تایید در رابطه با حفاظت از سرنشینان کابین خودروی تجاری.
[14] Nation U (1999) Vehicle witg regard to the protection of the occupants of the CAB of a commercial vehicle.
[15] افشار م (1399) شبیهسازی و بهینهسازی لولههای برخورد جانبی کامپوزیتی در خودرو. پایاننامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی خودرو گرایش سازه و بدنه خودرو.
[16] موسیزاده ا (1399) بهینه سازی سفتی فریم موتورسیکلت برقی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت.
[17] خاکی جامعی م (1396) بررسی عددی تأثیر نانوسیال بر راندمان چاه حرارتی میکرو کانالی با استفاده از روش تاگوچی. نشریه علمی مکانیک سازهها و شارهها 287-275 :(2)7.