در این مقاله طرح نوینی برای کنترل سیستم تعلیق فعال خودرو با بهره¬گیری از مفهوم امپدانس مکانیکی ارائه شده است. رفتار دینامیکی سیستم تعلیق در برابر ناهمواری¬های جاده کنترل می شود. سیستم تعلیق فعال با مدل یک-چهارم خودرو و با در نظر گرفتن اثرات غیرخطی محرک هیدرولیکی طراحی شده است. طرح کنترل پیشنهادی از دو حلقه کنترلی تشکیل می¬شود که حلقه بیرونی به کنترل تطبیقی امپدانس و حلقه درونی به کنترل نیرو با روش تناسبی-انتگرالی می پردازد. این تحقیق به بررسی پایداری سیستم می¬پردازد و درستی روش کنترل با تحلیل پایداری و نتایج شبیه¬سازی تایید می¬گردد. کنترل تطبیقی بر عدم قطعیت¬ پارامتری سیستم تعلیق غلبه می نماید. این روش کنترلی در هنگام عبور خودرو از دست¬انداز، راحتی مطلوب برای سرنشین فراهم می¬نماید و بعد از عبور، رانندگی مطمئن را نیز مهیا می¬سازد. روش پیشنهادی با سیستم تعلیق غیرفعال مقایسه خواهد شد. نتایج شبیه سازی برتری سیستم تعلیق فعال را نسبت به سیستم تعلیق غیرفعال در موارد رانندگی مطمئن و راحتی سرنشین نشان می دهد.
فاتح, محمد مهدی و حسینی, احسان . (1393). کنترل تطبیقی امپدانس سیستم تعلیق فعال خودرو. مکانیک سازه ها و شاره ها, 4(3), 11-21. doi: 10.22044/jsfm.2014.336
MLA
فاتح, محمد مهدی , و حسینی, احسان . "کنترل تطبیقی امپدانس سیستم تعلیق فعال خودرو", مکانیک سازه ها و شاره ها, 4, 3, 1393, 11-21. doi: 10.22044/jsfm.2014.336
HARVARD
فاتح, محمد مهدی, حسینی, احسان. (1393). 'کنترل تطبیقی امپدانس سیستم تعلیق فعال خودرو', مکانیک سازه ها و شاره ها, 4(3), pp. 11-21. doi: 10.22044/jsfm.2014.336
CHICAGO
محمد مهدی فاتح و احسان حسینی, "کنترل تطبیقی امپدانس سیستم تعلیق فعال خودرو," مکانیک سازه ها و شاره ها, 4 3 (1393): 11-21, doi: 10.22044/jsfm.2014.336
VANCOUVER
فاتح, محمد مهدی, حسینی, احسان. کنترل تطبیقی امپدانس سیستم تعلیق فعال خودرو. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1393; 4(3): 11-21. doi: 10.22044/jsfm.2014.336