[1] پسندیدهفرد م، حسینیکیا م (1384) بررسی نیروهای آئرودینامیک وارد بر بدنه خودرو سمند، سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران.
[2] Choi W (2015) Study on Ultra-Low Aerodynamic Drag Vehicle through Optimization of Rear Shape and Aerodynamic Drag Reduction Devices. Master’s Degree Thesis, Seoul National University, South Korea.
[3] بهروان ر، مهدی م (1397) بررسی عددی اثرات ترکیبی اسپویلر عقب و و انحنای سطوح جانبی بر نیروی برآ و پسای وارد بر خودروی سدان، ماهنامه علمی پژوهشی مهندسی مکانیک مدرس (2)18: 313-305.
[4] خوشنویس ع، دانشپژوه و، امینی ح (1393) بررسی تجربی تاثیرات زبری بر پروفیل سرعت و پسای خودروی سمند، بیست و دومین همایش سالانه بینالمللی مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.
[5] Sudin M, Abdullah M, Shamsuddin S, Ramli F, Tahir M (2014) Review of research on vehicles aerodynamic drag reduction methods, IJMME 14(2): 37-47.
[6] Sarkar S, Thummar K, Shah N, Vagrecha V (2019) A review paper on aerodynamic drag reduction and CFD analysis of vehicles. Proc. A Rev. Paper Aerodyn. Drag Reduction CFD Anal. Vehicles, 231-235.
[7] Huluka A, Kim C (2020) Effect of the Air Duct System of a Simplified Vehicle Model on Aerodynamic Performance, IJAME 17(2): 7985-7995.
[8] Huluka A, Kim C (2021) A Numerical Analysis on Ducted Ahmed Model as a New Approach to Improve Aerodynamic Performance of Electric Vehicle, Int. J. Automot 22(2): 291-299.
[9] Ferraris A, Pinheiro H, Airale A, Carello M, Polato D (2021) City Car Drag Reduction by Means of Flow Control Devices, SAE Technical Paper, Torino Politecnico, Italy.
[10] Aktas U, Abdallah K (2017) Aerodynamics concept study of electric vehicles, Master’s Thesis, Chalmers University of Technology, Sweden.
[11] Dickison M, Ghaleeh M, Milady S, Wen L, Qubeissi M (2020) Investigation into the aerodynamic performance of a concept sports car, JAFM 13(2): 583-601.
[12] Nie B, Zhou Q, Xia Y, Tang J (2014) Influence of feature lines of vehicle hood styling on headform kinematics and injury evaluation in car-to-pedestrian impact simulations. SAE Int. J. Transp. Saf 2(1): 182-189.
[13] Varney M, Passmore M, Gaylard A (2017) The effect of passive base ventilation on the aerodynamic drag of a generic SUV vehicle, SAE SAE Int. J. Passeng 10: 345-357.
[14] حیدرینژاد ق (1398) مقدمهای بر توربولانس، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، چاپ سوم: 212-171.
[15] Meile W, Brenn G, Reppenhagen A, Lechner B, & Fuchs A (2011) Experiments and numerical simulations on the aerodynamics of the Ahmed body, CFD letters, 3(1): 32-39.
[16] Franck G, Nigro N, Storti M, D'elia J (2009) Numerical simulation of the flow around the Ahmed vehicle model, Latin American applied research, 39(4):295-306.
[17] گروه صنعتی ایران خودرو (1400) دفترچه راهنمای خودرو تارا: 142-