در مقاله حاضر ساختار جدایش و بازگشت جریان محوری حول استوانهای با لبه تیز در حالت آشفته به صورت عددی بررسی شده است. با توجه به پیچیدگیهایی که در مدلسازی مسائل شامل جدایش وجود دارد، به منظور دستیابی به یک روش عددی مناسب برای حل، برخی تکنیکهای عددی مانند روش گسسته سازی و الگوریتم حل میدان فشار-سرعت مورد مقایسه قرار گرفته است. به علاوه عملکرد دو مدل k-ε استاندارد و Shear Stress Transport (SST) برای اعمال اثرات آشفتگی مورد بررسی قرار گرفته است. از نظر زمانی، عملکرد عددیِ استفاده از معادلات به صورت پایدار و شبه-گذرا بحث شده است. همچنین از یک روش چند-شبکهای برای سرعت بخشیدن به همگرایی استفاده شده است. تکنیکهای عددی مورد استفاده برای نیل به جواب مسئله در یک برنامه کامپیوتری به زبان فرترن ۹۰ نوشته و اجرا شده است. برای تایید روش عددی و کد نوشته شده نتایج عددی با نتایج تجربی مقایسه شده و انطباق خوبی بین آنها مشاهده شد.
با استفاده از روش عددی به دست آمده ساختار جدایش و بازگشت جریان مورد نظر، بررسی شده است. ویژگیهای این جریان مانند طول بازگشت، پروفایلهای سرعت، انرژی جنبشی آشفتگی و میدان فشار مورد بحث قرار گرفته است.
راستگو, حمید, & سعدالدین, سیف ا.... (1401). بررسی عددی پدیده جدایش در پایین دست جریان محوری حول استوانه در حالت آشفته. مکانیک سازه ها و شاره ها, (), -. doi: 10.22044/jsfm.2022.49.1
MLA
حمید راستگو; سیف ا... سعدالدین. "بررسی عددی پدیده جدایش در پایین دست جریان محوری حول استوانه در حالت آشفته", مکانیک سازه ها و شاره ها, , , 1401, -. doi: 10.22044/jsfm.2022.49.1
HARVARD
راستگو, حمید, سعدالدین, سیف ا.... (1401). 'بررسی عددی پدیده جدایش در پایین دست جریان محوری حول استوانه در حالت آشفته', مکانیک سازه ها و شاره ها, (), pp. -. doi: 10.22044/jsfm.2022.49.1
VANCOUVER
راستگو, حمید, سعدالدین, سیف ا.... بررسی عددی پدیده جدایش در پایین دست جریان محوری حول استوانه در حالت آشفته. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1401; (): -. doi: 10.22044/jsfm.2022.49.1