• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مکانیک سازه ها و شاره ها
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
فاتح, محمد مهدی, سکاکی, عاطفه. (1394). کنترل آزاد از مدل برای سیستم تعلیق روغنی خودرو. مکانیک سازه ها و شاره ها, 4(4), 13-21. doi: 10.22044/jsfm.2015.401
محمد مهدی فاتح; عاطفه سکاکی. "کنترل آزاد از مدل برای سیستم تعلیق روغنی خودرو". مکانیک سازه ها و شاره ها, 4, 4, 1394, 13-21. doi: 10.22044/jsfm.2015.401
فاتح, محمد مهدی, سکاکی, عاطفه. (1394). 'کنترل آزاد از مدل برای سیستم تعلیق روغنی خودرو', مکانیک سازه ها و شاره ها, 4(4), pp. 13-21. doi: 10.22044/jsfm.2015.401
فاتح, محمد مهدی, سکاکی, عاطفه. کنترل آزاد از مدل برای سیستم تعلیق روغنی خودرو. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1394; 4(4): 13-21. doi: 10.22044/jsfm.2015.401

کنترل آزاد از مدل برای سیستم تعلیق روغنی خودرو

مقاله 2، دوره 4، شماره 4، زمستان 1393، صفحه 13-21  XML اصل مقاله (683 K)
نوع مقاله: مقاله مستقل
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22044/jsfm.2015.401
نویسندگان
محمد مهدی فاتح 1؛ عاطفه سکاکی2
1استاد، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشکده مهندسی برق و رباتیک، شاهرود
2دانشجوی ارشد کنترل، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشکده مهندسی مکانیک، شاهرود
چکیده
در این مقاله، طرح نوین کنترل­کننده­­ی آزاد از مدل برای سیستم تعلیق فعال خودرو  برای دستیابی به رانندگی مطمئن و راحتی مسافر با حضور اغتشاشات جاده را ارائه می­­نماید. کنترل­کننده­­ی پیشنهادی در مقایسه با طرح های قبلی، نیازی به کنترل نیرو ندارد و فقط از کنترل موقعیت استفاده می­کند. در نتیجه، طرح آن ساده تر و با محاسبات کمتر خواهد بود. کنترل­کننده­ی مورد نظر برای مدل سیستم تعلیق یک­ چهارم خودرو با وجود محرک روغنی با مدل غیرخطی طراحی می­شود. در روند بدست آوردن کنترل کننده پیشنهادی از کنترل خطی سازی پسخورد و تخمین و جبران عدم قطعیت توسط روش تاخیر زمانی استفاده می­شود. بنابراین، کنترل کننده در غلبه بر عوامل غیرخطی و عدم قطعیت مدل موفق است. کنترل کننده از پسخوردهای جابجایی، سرعت و شتاب بدنه­ی خودرو استفاده می­کند. مدل فضای حالت سیستم تعلیق روغنی بدست می­آید و پایداری سیستم کنترل اثبات می­شود. شبیه­سازی­ها عملکرد مطلوب سیستم تعلیق برای همگرایی بدنه به نقطه تعادل با خطای ناچیز را نشان می­دهند. مقایسه عملکرد کنترل سیستم تعلیق فعال پیشنهادی با سیستم تعلیق غیرفعال، برتری کنترل­کننده­ پیشنهادی در فراهم آوردن راحتی مسافر و رانندگی مطمئن را نشان می­دهند.
کلیدواژه‌ها
سیستم تعلیق فعال؛ محرک روغنی؛ کنترل آزاد از مدل؛ کنترل خطی¬سازی پسخورد؛ تخمین عدم قطعیت
موضوعات
اتوماسیون؛ ارتعاشات؛ کنترل
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,866
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,597
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

web site traffic statistics


Creative Commons License
JSFM is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.