• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مکانیک سازه ها و شاره ها
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
فریدون, عبدالحسین, کمالی, سید حسن, همتیان, حسین. (1391). تحلیل دینامیکی سپر خودرو با اتصالات هوشمند. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1(3), 101-113. doi: 10.22044/jsfm.2012.85
عبدالحسین فریدون; سید حسن کمالی; حسین همتیان. "تحلیل دینامیکی سپر خودرو با اتصالات هوشمند". مکانیک سازه ها و شاره ها, 1, 3, 1391, 101-113. doi: 10.22044/jsfm.2012.85
فریدون, عبدالحسین, کمالی, سید حسن, همتیان, حسین. (1391). 'تحلیل دینامیکی سپر خودرو با اتصالات هوشمند', مکانیک سازه ها و شاره ها, 1(3), pp. 101-113. doi: 10.22044/jsfm.2012.85
فریدون, عبدالحسین, کمالی, سید حسن, همتیان, حسین. تحلیل دینامیکی سپر خودرو با اتصالات هوشمند. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1391; 1(3): 101-113. doi: 10.22044/jsfm.2012.85

تحلیل دینامیکی سپر خودرو با اتصالات هوشمند

مقاله 9، دوره 1، شماره 3، زمستان 1390، صفحه 101-113  XML اصل مقاله (807 K)
نوع مقاله: گزارش تحقیقاتی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22044/jsfm.2012.85
نویسندگان
عبدالحسین فریدون1؛ سید حسن کمالی2؛ حسین همتیان 2
1عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان، دانشکده مکانیک
2دانشکده مکانیک، دانشگاه سمنان
چکیده
سازه های هوشمند، مکانیزم هایی هستند که نسبت به تغییرات شرایط فیزیکی و مکانیکی محیط واکنش نشان داده و دارای قابلیت تطابق پذیری با شرایط کاری می باشند. دسته ای از سازه های هوشمند وجود دارند که سیستم های حسگر ندارند و با مکانیزم های بسیار ساده مکانیکی می توان آنها را ایجاد نمود. به منظور بهبود عملکرد کل سازه، رفتار مکانیکی آنها به نحوی از پیش تعیین شده تا در برابر شرایطی همچون ارتعاشات و ضربه، بهترین عکس العمل را از خود بروز دهند. در این مقاله به منظور بهبود عملکرد تیر سپر در برخورد، با بکارگیری رفتارهای مکانیکی مختلف از جمله یک رفتار هوشمند دوخطی در ناحیه اتصالات سپر به خودرو و شبیه سازی برخورد سپر خودرو در محیط نرم افزار LS-DYNA-V970، مناسب ترین رفتار شناسایی شده است. نتایج نشان داده است که مناسب ترین رفتار برای تکیه گاه رفتاری است که در ابتدای برخورد سفتی سازه اتصالات بیشتر بوده و با افزایش نیروی برخورد، سازه منعطف تر شده و سفتی آن کاهش یابد تا از واماندگی تیر سپر جلوگیری شود.با بررسی رفتار هوشمند دو خطی در تکیه گاه های سپر و میزان جابجایی که در آن مقدار سفتی سازه تغییر می یابد، ملاحظه شد که هر چه مقدار این جابجایی کمتر باشد، نتایج بهتری به دست می آید.
کلیدواژه‌ها
تیر سپر؛ اتصالات هوشمند؛ آنالیز دینامیکی؛ آزمون ضربه؛ خودروی سواری
موضوعات
الاستیسیته و پلاستیسیته
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 3,533
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,279
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

web site traffic statistics


Creative Commons License
JSFM is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.