• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مکانیک سازه ها و شاره ها
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 9 (1398)
دوره دوره 8 (1397)
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
محمدپور, جواد, رجبی زرگرآبادی, مهران. (1391). پیش بینی محدوده عدد پرانتل آشفته در جت شیاری برخوردی با ترکیب مدل های مرتبه دوم رینولدز پایین. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1(3), 81-90. doi: 10.22044/jsfm.2012.83
جواد محمدپور; مهران رجبی زرگرآبادی. "پیش بینی محدوده عدد پرانتل آشفته در جت شیاری برخوردی با ترکیب مدل های مرتبه دوم رینولدز پایین". مکانیک سازه ها و شاره ها, 1, 3, 1391, 81-90. doi: 10.22044/jsfm.2012.83
محمدپور, جواد, رجبی زرگرآبادی, مهران. (1391). 'پیش بینی محدوده عدد پرانتل آشفته در جت شیاری برخوردی با ترکیب مدل های مرتبه دوم رینولدز پایین', مکانیک سازه ها و شاره ها, 1(3), pp. 81-90. doi: 10.22044/jsfm.2012.83
محمدپور, جواد, رجبی زرگرآبادی, مهران. پیش بینی محدوده عدد پرانتل آشفته در جت شیاری برخوردی با ترکیب مدل های مرتبه دوم رینولدز پایین. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1391; 1(3): 81-90. doi: 10.22044/jsfm.2012.83

پیش بینی محدوده عدد پرانتل آشفته در جت شیاری برخوردی با ترکیب مدل های مرتبه دوم رینولدز پایین

مقاله 7، دوره 1، شماره 3، زمستان 1390، صفحه 81-90  XML اصل مقاله (726.19 K)
نوع مقاله: مقاله مستقل
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22044/jsfm.2012.83
نویسندگان
جواد محمدپور1؛ مهران رجبی زرگرآبادی email 2
1دانشگاه سمنان
2عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان
چکیده
این مقاله بر روی بهبود پیش­بینی پارامترهای میدان جریان و انتقال حرارت از طریق ترکیب مدل­های مرتبه دوم رینولدز پایین آشفتگی و مدل­های مرتبه دوم شار حرارتی آشفته بحث می­کند. یک جت شیاری برخوردی با نسبت 6 =H/W در سه عدد رینولدز متفاوت 5200،7800 و 10400 مورد تحلیل قرار گرفته است. برای مدل سازی جمله شار حرارتی آشفته از سه مدل جبری مرتبه دوم صریح استفاده شده است. نتایج تحلیل عددی نشان می­دهد که مدل­های شار حرارتی آشفته تأثیر محسوسی در پیش­بینی توزیع دما و عدد ناسلت در انتقال حرارت جت برخوردی دارند. مقایسه نتایج حل عددی با مقادیر تجربی موجود نشان می دهد که مدل یونیس در ترکیب با مدل­های مرتبه دو رینولدز پایین جریان، پیش­بینی قابل قبولی برای توزیع عدد ناسلت موضعی ارائه می­دهد. به علاوه نتایج به دست­آمده در تحقیق حاضر نشان می­دهد که فرض ثابت بودن عدد پرانتل آشفته در انتقال حرارت برخوردی دور از واقعیت بوده و این پارامتر در جت شیاری برخوردی، در محدوده 5/0 تا 7 تغییر می­کند. همچنین افزایش عدد رینولدز منجر به افزایش عدد پرانتل آشفته در نواحی نزدیکی دیواره می­شود اما این پارامتر تأثیر محسوسی بر عدد پرانتل آشفته با در فواصل دور از دیوار ندارد.
کلیدواژه‌ها
انتقال حرارت برخوردی؛ مدل مرتبه دوم؛ عدد پرانتل آشفته؛ مدل شار حرارتی جبری
موضوعات
انتقال حرارت و جرم
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 3,042
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,293
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

web site traffic statistics


Creative Commons License
JSFM is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.