• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مکانیک سازه ها و شاره ها
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 9 (1398)
دوره دوره 8 (1397)
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 1 (1390)
ضیابشرحق, مسعود, محمودی, مصطفی. (1392). شبیه سازی عددی و آنالیز افتهای حرارتی و هیدرولیکی در موتور استرلینگ نوع بتا بابازیاب متحرک. مکانیک سازه ها و شاره ها, 2(4), 47-60. doi: 10.22044/jsfm.2013.159
مسعود ضیابشرحق; مصطفی محمودی. "شبیه سازی عددی و آنالیز افتهای حرارتی و هیدرولیکی در موتور استرلینگ نوع بتا بابازیاب متحرک". مکانیک سازه ها و شاره ها, 2, 4, 1392, 47-60. doi: 10.22044/jsfm.2013.159
ضیابشرحق, مسعود, محمودی, مصطفی. (1392). 'شبیه سازی عددی و آنالیز افتهای حرارتی و هیدرولیکی در موتور استرلینگ نوع بتا بابازیاب متحرک', مکانیک سازه ها و شاره ها, 2(4), pp. 47-60. doi: 10.22044/jsfm.2013.159
ضیابشرحق, مسعود, محمودی, مصطفی. شبیه سازی عددی و آنالیز افتهای حرارتی و هیدرولیکی در موتور استرلینگ نوع بتا بابازیاب متحرک. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1392; 2(4): 47-60. doi: 10.22044/jsfm.2013.159

شبیه سازی عددی و آنالیز افتهای حرارتی و هیدرولیکی در موتور استرلینگ نوع بتا بابازیاب متحرک

مقاله 5، دوره 2، شماره 4، زمستان 1391، صفحه 47-60  XML اصل مقاله (1.05 MB)
نوع مقاله: مقاله مستقل
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22044/jsfm.2013.159
نویسندگان
مسعود ضیابشرحق1؛ مصطفی محمودی email 2
1دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی-دانشکده مهندسی مکانیک
2دانشکده مکانیک-دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده
هدف از این تحقیق، توسعه یک مدل مناسب ترمودینامیکی برای موتور استرلینگ نوع بتا، با تغییر در شکل بازیاب حرارتی است. در موتور های استرلینگ متعارف مدل بتا، جابجا کننده و پیستون توان در یک سیلندر قرار دارند و سیال عامل بین محفظه های انبساط و تراکم، از مسیر کنارگذر سیلندر اصلی، عبور می کند. در تحقیق حاضر شکل جدیدی از بازیاب حرارتی برای موتور استرلینگ مدل بتا پیشنهاد شده است. در شکل جدید، لایه های همگن پی دی پی سیم های مربعی، فضای پیستون جابجا کننده را پر کرده است، بطوریکه پیستون جابجایی، نقش جابجاکننده و بازیاب حرارتی را همزمان بر عهده دارد. برای این منظور، مدلسازی با استفاده از نرم افزار MATLAB انجام شده و نتایج بدست آمده با مقادیر منتشر شده، مقایسه شده است. با توجه به نتایج بدست آمده در مقایسه با موتور های متعارف، موتور پیشنهادی، علاوه بر کاهش اندازه هندسی، 1/6 % درصد راندمان بالاتری دارد و 16% درصد توان بالاتری تولید می کند.
کلیدواژه‌ها
موتور استرلینگ؛ حل عددی؛ مدل آدیاباتیک؛ بازیاب متحرک
موضوعات
انتقال حرارت و جرم
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,252
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,199
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

web site traffic statistics


Creative Commons License
JSFM is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.