TY - JOUR ID - 1309 TI - بررسی عددی نرخ انتقال حرارت اطراف سیلندر بیضوی همدما تحت جریان پالسی JO - مکانیک سازه ها و شاره ها JA - JSFM LA - fa SN - 2251-9475 AU - قنبری, فاطمه AU - امیدوار, امیر AD - کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شیراز، شیراز AD - استادیار مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شیراز، شیراز Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 8 IS - 2 SP - 161 EP - 176 KW - جریان پالسی KW - سیلندر بیضوی KW - نسبت بیضویت KW - نرخ انتقال حرارت KW - عدد استروهال DO - 10.22044/jsfm.2017.4514.2165 N2 - در این پژوهش، اثرات فرکانس و دامنه بی‌بعد جریان پالسی بر نرخ انتقال حرارت اطراف سیلندر بیضوی با نسبت بیضویت 0.6 و 0.2=e تحت زوایای مختلف ˚90و ˚60، ˚30، ˚0= θ و همچنین برای نسبت بیضویت1=e (سیلندر دایروی) بررسی شده است. بدین منظور، ابتدا جریان اطراف سیلندر با نسبت بیضویت1=e تحت جریان پالسی و غیرپالسی حل شده و در ادامه با نتایج حاصل از سیلندر بیضوی تحت زوایای حمله و نسبت بیضویت مختلف مقایسه شده است. بنابراین، جریان پالسی عبوری روی سیلندر بیضوی، در محدوده عدد استروهال پالسی (0.1-2)=St و دامنه بی‌بعد جریان پالسی 0.75=A در عدد رینولدز 100= Re مورد بررسی قرار گرفته است. در تمام حالات، سیلندر بیضوی دمای ثابتی بیشتر از دمای سیال اطراف را دارد. جریان پالسی از عواملی است که می‌تواند روی نرخ انتقال حرارت مؤثر واقع شود، برطبق نتایج بیان شده در این پژوهش، جریان پالسی برروی سیلندر بیضوی، در مواردی می‌تواند سبب افزایش نرخ انتقال حرارت شود. اما در صورت کلی، تغییر در مقدار عدد ناسلت در جریان پالسی وابسته به فرکانس و دامنه بی‌بعد جریان پالسی می‌باشد. UR - https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_1309.html L1 - https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_1309_cda2de0a786d654f33ad6a1988f9af99.pdf ER -