%0 Journal Article %T مطالعه عددی تاثیر آشفتگی جریان ورودی عرضی بر مسیر و شکست پاشش جت مایع در جریان عرضی گازی %J مکانیک سازه ها و شاره ها %I دانشگاه صنعتی شاهرود %Z 2251-9475 %A جلیلی, بهرام %A امی, فتح الله %A نورآذر, سید سلمان %A دومیری گنجی, داوود %D 2019 %\ 06/22/2019 %V 9 %N 2 %P 167-179 %! مطالعه عددی تاثیر آشفتگی جریان ورودی عرضی بر مسیر و شکست پاشش جت مایع در جریان عرضی گازی %K مطالعه عددی %K آشفتگی جریان عرضی %K جریان عرضی گازی %K روش شبیه سازی گردابه های بزرگ %R 10.22044/jsfm.2019.8270.2876 %X در این مقاله مطالعه عددی تاثیر آشفتگی جریان هوای ورودی بر روی مسیر و شکست جت مایع در جریان عرضی و سرعت و فشار جریان دو فاز در کل میدان جریان انجام گرفته است. روش عددی مورد استفاده برای گسسته سازی معادلات ناویر استوکس، روش شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ می‌باشد و از مدل ترکیبی حجم سیال و تعیین سطح برای مدل‌سازی دوفاز استفاده شده است. نتایج نشان داد با افزایش شدت آشفتگی، گردابه‌های موجود در میدان جریان انرژی بیشتری را در خود ذخیره می‌کنند. در نتیجه طول شکست حدودا 33% و ارتفاع شکست نیز 11% به محل شکست نزدیک می‌گردد چراکه مکانیزم شکست، متفاوت می‌شود. همچنین معادله مسیر پاشش جت، در شدت آشفتگی‌های متفاوت، تغییر چندانی نمی‌کند، که به دلیل مقدار بسیار ناچیز انرژی دینامیک موجود در نوسانات آشفتگی می باشد. همچنین مسیر جت مایع در هندسه های مختلف نازل مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که مسیر جت مایع برای هندسه های بیضوی و دایروی متفاوت می باشد. در ادامه معادلات مسیر جت برای دو نوع هندسه متفاوت ارائه شده است. اعتبارسنجی نشان می‌دهد، نتایج بدست آمده در این تحقیق با نتایج دیگر محققین همخوانی مطلوبی دارد. %U https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_1556_1649d350df0fa4d7ea4ccb875a9c43fd.pdf