@article { author = {Karimi, D and حاجی زاده, امین and Arghavan, َA}, title = {Intelligent Energy Managment Strategy for Parallel Hybrid Hydraulic Vehicle}, journal = {Journal of Solid and Fluid Mechanics}, volume = {2}, number = {4}, pages = {93-103}, year = {2013}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2251-9475}, eissn = {2251-9483}, doi = {10.22044/jsfm.2013.162}, abstract = {As a way to meet the challenge of developing more fuel efficient and lower emission producing vehicles, auto manufacturers are increasingly looking toward revolutionary changes to conventional powertrain technologies as a solution. A Hybrid hydraulic Vehicle combines some of the benefits of conventional vehicles with mechanical energy storages. The presence of the hydraulic powertrain is intended to achieve better fuel economy than an conventional vehicle.The complexity of an Hybrid Vehicle Powertrain together with the vehicle's many operating modes demand that intelligent controller is developed at the vehicle to guarantee stable and consistent operation. So, in this paper fuzzy control strategy has been considered for energy management strategy. The objectives of this paper are improving driving conditions and improved fuel consumption, control for hydraulic hybrid vehicles. Simulation Results like energy storage’s state of charge, ICE torque, vehicle speed and fuel economy, show that the effectiveness of the proposed control strategy during the standard driving cycle.}, keywords = {Hybrid hydraulic Vehicle,fuel economy,fuzzy control,energy managment}, title_fa = {استراتژی مدیریت انرژی هوشمند در خودروی هیبرید هیدرولیکی موازی}, abstract_fa = {خودروی هیبرید هیدرولیکی شاخة مهمی از تکنولوژی هیبرید می‌باشد که دارای مزیت چگالی توان بالا و نرخ شارژ و تخلیة مقادیر عظیمی از انرژی است. از این‌رو این تکنولوژی برای خودروهای نیمه سنگین بسیار مناسب است. تقسیم توان میان دو منبع توان در این خودرو، نیازمند استراتژی کنترلی خاصی برای بهبود مصرف سوخت و افزایش راندمان می‌باشد. استراتژی مدیریت انرژی ، الگوریتمی است که توان را میان موتور احتراقی و موتور هیدرولیکی تقسیم می‌کند. در این مقاله از یک کنترل کننده فازی در راستای تامین اهداف کنترلی استفاده شده است. این اهداف شامل بهبود شرایط رانندگی و بهبود مصرف سوخت می‌باشدکه توسط کنترل کننده فازی می توان مصالحه ای میان تمام اجزای خودرو ایجاد کرد. در این مقاله ابتدا شرایط کاری خودروی هیبرید هیدرولیکی در نظر گرفته شده و سپس با استفاده از یک استراتژی مناسب، عملکرد موتور احتراقی بر اساس تنظیم آن در شرایط بهینة کارکرد، تنظیم می‌شود. نتایج شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که استراتژی مدیریت انرژی با استفاده از منطق فازی در خودروی هیبرید هیدرولیکی باعث بهبود مصرف سوخت و شرایط کاری خودرو می‌شود، بطوریکه 39% افزایش صرفه جویی در سوخت مشاهده می‌گردد.}, keywords_fa = {خودروی هیبرید هیدرولیکی,کنترل کنندة منطق فازی,بهبود مصرف سوخت,استراتژی مبتنی بر قواعد}, url = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_162.html}, eprint = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_162_f15ca2ac2794f1e196e35b084bdc1132.pdf} }