• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مکانیک سازه ها و شاره ها
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 9 (1398)
دوره دوره 8 (1397)
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 1 (1390)
حاجی زاده, امین. (1391). Optimal power management of fuel cell hybrid vehicles. مکانیک سازه ها و شاره ها, 2(3), 55-62. doi: 10.22044/jsfm.2012.68
امین حاجی زاده. "Optimal power management of fuel cell hybrid vehicles". مکانیک سازه ها و شاره ها, 2, 3, 1391, 55-62. doi: 10.22044/jsfm.2012.68
حاجی زاده, امین. (1391). 'Optimal power management of fuel cell hybrid vehicles', مکانیک سازه ها و شاره ها, 2(3), pp. 55-62. doi: 10.22044/jsfm.2012.68
حاجی زاده, امین. Optimal power management of fuel cell hybrid vehicles. مکانیک سازه ها و شاره ها, 1391; 2(3): 55-62. doi: 10.22044/jsfm.2012.68

Optimal power management of fuel cell hybrid vehicles

مقاله 7، دوره 2، شماره 3، پاییز 1391، صفحه 55-62  XML اصل مقاله (723.33 K)
نوع مقاله: مقاله مستقل
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22044/jsfm.2012.68
نویسنده
امین حاجی زاده email
Assistant Professor, Shahrood University of Technology
چکیده
This paper presents a control strategy developed for optimizing the power flow in a Fuel Cell Hybrid Vehicle structure. This method implements an on-line power management based on the optimal fuzzy controller between dual power sources that consist of a battery bank and a Fuel Cell (FC). The power management strategy in the hybrid control structure is crucial for balancing between efficiency and performance of hybrid systems. For optimization of fuzzy control strategy, the Particle Swarm Optimization (PSO) algorithm has been considered to determine the battery’s state of charge and fuel cell power in maximum efficiency operating point. The fuel cell hybrid vehicle includes battery and fuel cell and its power train system include an Electric Motor (EM) and power electronic converters. Simulation results of hybrid system illustrate improvement in the operation efficiency of the fuel cell hybrid vehicle and the battery’s state of charge (SOC) and fuel cell utilization factor have been maintained at a reasonable level.
کلیدواژه‌ها
fuel cell؛ Battery؛ Hybrid Vehicle؛ fuzzy control؛ PSO؛ Optimization
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,146
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,018
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

web site traffic statistics


Creative Commons License
JSFM is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.