@article { author = {Motaharifard, O. and Shokrollahi, S. and Golparvar, H.}, title = {Aeroelastic nonlinear analysis of a high aspect ratio wing with store flow steady incompressible}, journal = {Journal of Solid and Fluid Mechanics}, volume = {6}, number = {2}, pages = {259-269}, year = {2016}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2251-9475}, eissn = {2251-9483}, doi = {10.22044/jsfm.2016.758}, abstract = {Today, the development of unmanned aircrafts with specific performance characteristics, Including UAVs which capable to fly at high altitude and long endurance is very regarded. In this paper, we have analyzed a nonlinear aeroelastic wing with a high aspect ratio as well as a store (tank) which attached to the wing. Also, the aerodynamic model and structural model have been coupled in steady states. The equations of motion have obtained from Hamilton's principle and the Lagrange equations have acquired from three modes of “bending outside the plate", "bending inside the plate" and” torsion". First of all, we have examined the aeroelastic stability analysis “k” approach. Then, by considering the non-linear terms in equations by using fourth order Rung -Kutta approach, we have studied the results of the simulation and noticed to some phenomena like limit cycle oscillations and bifurcation. The Nonlinear terms are structure and store types and aerodynamics flow have been studied in the linear modes. For solving the equations we have used Galerkin method. Also, the equations have governed in the domain time. By Comparing the results, acceptable accuracy of our modeling and undertaken analysis has observed.}, keywords = {Flutter,limit cycle oscillation,linear Aeroelastic,Nonlinear Aeroelastic}, title_fa = {تحلیل غیرخطی آیروالاستیک یک بال دارای نسبت منظری بالا همراه با مخزن در جریان تراکم ناپذیر پایا}, abstract_fa = {امروزه توسعه هواپیماهای بدون سرنشین با مشخصه های عملکردی خاص، از جمله پهپادهای با قابلیت پرواز در ارتفاع زیاد و مداومت پروازی طولانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.در این مقاله، تحلیل آیروالاستیک غیرخطی یک بال دارای نسبت منظری بالا همراه با مخزن متصل به نوک بال مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحلیل، مدل سازه با مدل آیرودینامیک درحالت پایا کوپل و مورد مطالعه قرار گرفته است. معادلات حرکت با استفاده از اصل همیلتون و معادلات لاگرانژ برای سه حالت "حرکت خمشی خارج صفحه"،"حرکت خمشی داخل صفحه" و "حرکت پیچشی" بدست آمده است. در ابتدا به بررسی تحلیل پایداری آیروالاستیک با استفاده از روش k پرداخته شده و سپس با در نظر گرفتن ترم های غیرخطی در معادلات با استفاده از روش رونگه کوتای مرتبه چهارم به بررسی نتایج حاصل از شبیه سازی و همچنین بررسی پدیده هایی نظیر نوسانات سیکل حدی، چند شاخگی پرداخته شده است. ترم های غیرخطی از نوع سازه و مخزن بوده و جریان آیرودینامیک در حالت خطی بررسی شده است. برای حل معادلات روش گلرکین مورد استفاده قرار گرفته و معادلات در حوزه زمان استخراج شده اند. مقایسه نتایج به دست آمده، حاکی از دقت قابل قبول مدل سازی و تحلیل انجام گرفته در این پژوهش می باشد.}, keywords_fa = {فلاتر,نوسانات سیکل حدی,آیروالاستیک خطی,آیروالاستیک غیرخطی}, url = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_758.html}, eprint = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_758_ee2f678db811013681322c83922688e6.pdf} }