@article { author = {نادری, رضا and خادم الرسول, عبدالغفور}, title = {Automatic Mixed-mode Crack Propagation and Fatigue Growth Without Domain Remeshing}, journal = {Journal of Solid and Fluid Mechanics}, volume = {1}, number = {1}, pages = {27-38}, year = {2012}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2251-9475}, eissn = {2251-9483}, doi = {10.22044/jsfm.2012.57}, abstract = {Automatic crack propagation and stable fatigue crack growth as complicate problems in fracture mechanics are studied. In this study The Extended Finite Element Method (XFEM) is utilized because of several drawbacks in standard finite element method in crack propagation modeling. Estimated Crack paths are obtained by using Level Set Method (LSM) in coupling with XFEM for 2D mixed mode crack propagation problems. Stress intensity factors for mixed mode crack problems are numerically calculated by using interaction integral method completely based on familiar path independent J-integral method. Different crack path growths are shown for different types of boundary conditions. Also, stable fatigue crack growth due to numerous cycles of loading using Paris law is presented. Finally, some experimental results and analytical solutions for stress intensity factors are concerned to guarantee the numerical estimated crack path growths and stress intensity factors respectively.}, keywords = {Extended Finite Element Method,Level Set Method,interaction integral,Paris Law,Crack Growth and Fatigue}, title_fa = {مدلسازی خودکار رشد ترک در مود مرکب و رشد ترک خستگی بدون مش‌بندی مجدد}, abstract_fa = {در این مطالعه به بررسی چگونگی رشد خودکار ترک به عنوان یکی از مسایل پیچیده عددی در مکانیک شکست پرداخته می‌شود. در این مطالعه برای فایق آمدن بر نواقص روش اجزای محدود استاندارد در مدلسازی ترک و رشد آن از روش اجزای محدود توسعه یافته (XFEM) استفاده شده است. در مطالعه حاضر از روش مجموعه‌ی تراز (LSM) مسیر رشد ترک در حالت مود مرکب مشخص می‌شود. همچنین برای مسایل دو بعدی صفحه‌ای با تعریف یک فضای کمکی، فاکتورهای شدت تنش با استفاده از انتگرال متقابل M که کاملاً بر پایه انتگرال مستقل از مسیر J استوار است، محاسبه می‌شوند. همچنین اختلاف نحوه رشد ترک برای شرایط مرزی متفاوت نشان داده می‌شود. در این مطالعه رشد پایدار ترک خستگی با اعمال تعداد سیکلهای بارگذاری متعدد و با استفاده از قانون پاریس به دست آمده است. در انتها برای حصول اطمینان از نتایج آنالیز عددی، نتایج به دست آمده برای فاکتورهای شدت تنش و نیز مسیرهای رشد ترک با نتایج تحلیلی فاکتورهای شدت تنش و نیز نتایج آزمایشگاهی در رشد ترک مقایسه می‌شود.}, keywords_fa = {اجزای محدود توسعه یافته,روش مجموعه تراز,انتگرال متقابل,قانون پاریس,رشد ترک و خستگی}, url = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_57.html}, eprint = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_57_08d675b3486ba0b4aeb97b4106f22118.pdf} }