@article { author = {دستورانی, هادی and جوارشکیان, محمد حسن}, title = {Evaluation of effect of existence, height and position of canard on Airplane aerodynamic coefficients}, journal = {Journal of Solid and Fluid Mechanics}, volume = {3}, number = {3}, pages = {67-81}, year = {2013}, publisher = {Shahrood University of Technology}, issn = {2251-9475}, eissn = {2251-9483}, doi = {10.22044/jsfm.2013.205}, abstract = {In this investigation, a numerical method based on potential flow for aerodynamic analysis of different configurations in has been developed. At first, results of this method are validated with experimental data and then, Influence mach number, canard existence, position and height canard than main wing on aerodynamic coefficients has been studied. According to results, with increasing Mach number lift coefficient increases.also, canard existence cause improvement of lift coefficient but the tails by canard impact on the load distribution of main wing and cause reduction and heterogeneity of load distribution. If canard and main wing be not the same height, heterogeneity of load distribution is solved and likewise, advantage of reducing load on wing span is maintained. With reducing the load on the wing span pitching moment is reduced. Results related to canard position show that too low distance and great distance between canard and main wing is not desired. Existence a proper distance between canard and main wing increases effect of canard and improvement aerodynamic characteristics is more.}, keywords = {Canard,aerodynamic characteristics,Horseshoe vortex}, title_fa = {بررسی تاثیر وجود، موقعیت و ارتفاع قرار گیری بالک جلو روی ضرایب آیرودینامیکی هواپیما}, abstract_fa = {در این تحقیق یک روش عددی بر مبنای روش شبکه‌ی گردابی برای تحلیل آیردینامیکی انواع پیکربندی‌های هواپیما در جریان مادون صوت توسعه داده شده است. در کار حاضر ابتدا نتایج حاصل از این روش با نتایج تجربی صحه گذاری شده است و سپس تاثیر عدد ماخ و همچنین وجود بالک جلو، موقعیت قرارگیری و ارتفاع بالک نسبت به بال اصلی روی ضرایب آیرودینامیکی مورد بررسی قرار گرفته است. طبق نتایج حاصله با افزایش عدد ماخ ضریب براء افزایش می‌یابد. همچنین وجود بالک جلو موجب بهبود ضریب و موجب کاهش بار روی بازه‌ی بال اصلی می‌گردد. اما تاثیر دنباله‌های ناشی از بالک جلو روی توزیع بار موجب ناهمگونی آن می‌گردد. جهت رفع این مشکل بالک جلو و بال اصلی در ارتفاع متفاوتی از هم قرار می‌گیرند زیرا با هم ارتفاع نبودن بالک جلو و بال اصلی ناهمگونی توزیع بال حل شده و مزیت کاهش بار روی بازه‌ی بال همچنان حفظ می‌گردد. کاهش بار روی بازه موجب گاهش گشتاور خمشی می‌شود. از نتایج مربوط به موقعیت قرارگیری بالک جلو مشخص می‌شود که فاصله‌ی بسیار کم بالک از بال اصلی و فاصله‌ی زیاد از آن مطلوب نبوده و وجود یک فاصله‌ی مناسب بین بالک و بال اصلی تاثیرات بالک را افزایش داده و بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی بیشتر می‌گردد.}, keywords_fa = {بالک جلو,ضرایب آیرودینامیکی,گردابه نعل اسبی}, url = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_205.html}, eprint = {https://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_205_058ba6135d8b52be3a8b3cd08996a2bc.pdf} }